liepos 04, 2008

Kodėl bobutei infliacija 50%, o man – 10%

Statistikos departamentas pagaliau kažką pristatė ir eiliniam mokesčių mokėtojui. Tai skaičiuoklė, leidžianti pačiam paskaičiuoti savo asmeninę infliaciją ir ją palyginti su šalies vidurkiu.

Dažnai tenka per TV matyti bobutes verkiančias, kad viskas pabrango vos ne dvigubai. Tuomet išstoja Kirkilas ir sako, kad nieko čia baisaus nėra - infliacija tik apie 10 proc.

Oficialioji infliacija skaičiuoja vidurkį - tam tikrą vartojimo prekių ir paslaugų kainų krepšelį. Tačiau kiekvieno iš mūsų krepšelis yra skirtingas. Jei mano pajamos mažos, aš santykinai daugiau išleidžiu maistui nei kaimynas, kuris uždirba daug. O juk maistas pabrango daugiau nei visos kitos prekės, tai ir man infliacijos smūgis yra didesnis. Bankininkai net skaičiuoja "pensininkų infliaciją".

Pasiskaičiavau savo infliaciją ir aš. Jei oficialioji siekia virš 12 proc., tai maniškė - apie 9 proc. Tai suprantama, nes biudžeto dalis maistui yra nedidelė, o drabužiai, technika pastaruoju metu nebrango. Žinoma, pakilusios degalų kainos asmeninę infliaciją smarkokai kilstelėjo į viršų

Komentarų nėra: